Černý Petr

Filmový klub 80,-
Komedie
Premiéra Říjen 2017
84min.

Pronikavá psychologická a sociologická generační studie skládá mozaiku drobných, zdánlivě bezvýznamných událostí v životě šestnáctiletého učně, to vše s komediálním nadhledem a porozuměním pro svět otců i synů té doby. Film, který autenticky zobrazuje hledání mladých lidí i generační odcizení, v podtextu odhaluje pokleslost poměrů poznačených provinčností a frázovitostí.
*****
Tvůrci se zcela podřídili naturelu protagonistů (excelují tu kapelník kolínské dechovky Jan Vostrčil, známy z dalších vynikajících filmů, a posluchač DAMU Vladimír Pucholt), dialogy tak vyvolávají dojem magnetofonového záznamu autentických rozhovorů. Dobromyslné kázání pedantského otce vyznívá jako řetěz zoufale neúčinných frází, které namísto důvěry vytvářejí vakuum vzájemného nepochopení. Scény s Petrem, Pavlou a oběma zednickými učni mají charakter líbezných ilustrací pubertálních nejistot a exhibicí. Nezapomenutelný je dětinský spor okolo pozdravu "Ahoj!". Kresba života malého českého člověka v jeho uzavřeném světě, film o dvojí morálce (Petr nastoupí do samoobsluhy jako prodavač, aby se od vedoucího dozvěděl, že jeho hlavní úlohou bude hlídat zákazníky), zábavná metafora o úskalích vstupu do života, ale i společenská alegorie. První Formanův velký film se vyznačuje uvolněností a lehkostí. Kultura obrazu a úspornost vyjádření se markantně projevují například v klíčové sekvencí sobotní tancovačky, ve které se několik dějových epizod proplétá s dokumentárně laděnými pohledy, dokreslujícími atmosféru zábavy (doba mody twistu a semaforských písniček) a typologii postav. Mimochodem, kuchyně a taneční sál jsou dvě prostředí příznačná pro Formanovy české filmy vůbec.

Autor/Zdroj: /Popis

Několik dnů ze života šestnáctiletého Petra, který je na učňovské praxi v samoobsluze potravin. Nechápe smysl své práce ani otcovy výchovné lekce.

Autor/Zdroj: /reklamní materiály videodistributora

Pronikavá psychologická a sociologická generační studie skládá mozaiku drobných, zdánlivě bezvýznamných událostí v životě šestnáctiletého učně, to vše s komediálním nadhledem a porozuměním pro svět otců i synů té doby. Film, který autenticky zobrazuje hledání mladých lidí i generační odcizení, v podtextu odhaluje pokleslost poměrů poznačených provinčností a frázovitostí.
*****
Tvůrci se zcela podřídili naturelu protagonistů (excelují tu kapelník kolínské dechovky Jan Vostrčil, známy z dalších vynikajících filmů, a posluchač DAMU Vladimír Pucholt), dialogy tak vyvolávají dojem magnetofonového záznamu autentických rozhovorů. Dobromyslné kázání pedantského otce vyznívá jako řetěz zoufale neúčinných frází, které namísto důvěry vytvářejí vakuum vzájemného nepochopení. Scény s Petrem, Pavlou a oběma zednickými učni mají charakter líbezných ilustrací pubertálních nejistot a exhibicí. Nezapomenutelný je dětinský spor okolo pozdravu "Ahoj!". Kresba života malého českého člověka v jeho uzavřeném světě, film o dvojí morálce (Petr nastoupí do samoobsluhy jako prodavač, aby se od vedoucího dozvěděl, že jeho hlavní úlohou bude hlídat zákazníky), zábavná metafora o úskalích vstupu do života, ale i společenská alegorie. První Formanův velký film se vyznačuje uvolněností a lehkostí. Kultura obrazu a úspornost vyjádření se markantně projevují například v klíčové sekvencí sobotní tancovačky, ve které se několik dějových epizod proplétá s dokumentárně laděnými pohledy, dokreslujícími atmosféru zábavy (doba mody twistu a semaforských písniček) a typologii postav. Mimochodem, kuchyně a taneční sál jsou dvě prostředí příznačná pro Formanovy české filmy vůbec.
28.Letní filmová škola

Autor/Zdroj: /Letní filmová škola

Pronikavá psychologická a sociologická generační studie s komediálním nadhledem a porozuměním pro svět otců a synů oné doby je mozaikou drobných, zdánlivě bezvýznamných událostí v životě šestnáctiletého učně. Tvůrci se naprosto podřídili naturelu protagonistů, dialogy tak vyvolávají dojem záznamu autentických rozhovorů. Dobromyslná kázání pedantského otce vyznívají jako řetěz zoufale neúčinných frází, které namísto důvěry vyvolávají vakuum vzájemného nepochopení. Scény s